loading...
RFFPDSW
منو
آخرین ارسال های انجمن
پرهام وخشور بازدید : 1362 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (1)

عضویت در سایت :


بر خلاف بسياري از سايتها که براي ارائه مطالب خود به بازديد کنندگان آنها را مجبور به عضويت در سايت ميکنند و لينک هاي دانلودشان را هم منوط به ورود به سايت است ، در سايت oldmusic.ir هيچ اجباري درکار نيست و تمامي متن هاي مطالب و لينک هاي دانلودشان براي عموم باز است. پس براي استفاده از مطالب سايت نيازي به عضويت نيست اما شما با عضويت ميتوانيد امکانات جديدي را تجربه کنيد ، مانند : ارسال پيام خصوصي به ساير کاربران ، ارسال مطلب و آهنگ هاي موردعلاقه تان به ما براي قرارگيري در سايت ، اطلاع از تحولات احتمالي اي که در سايت اتفاق خواهد افتاد از طريق ايميل و ...
فقط لطفا هنگام عضويت با ايميل واقعي خود عضو شويد چون ما ايميل هاي شما را جايي منتشر نخواهيم کرد و ايميل تبليغاتي هم براي شما نخواهيم فرستاد و فقط براي موارد ضروري از آنها براي ارتباط با شما استفاده خواهيم کرد.

برای عضویت به این لینک مراجعه کنید و بعد از عضویت ادامه مطلب را بخوانید ...

پرهام وخشور بازدید : 100945 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (4)

در اين پست از سايت old music آهنگ هوای گریه از همایون شجریان را آماده کرديم که در ادامه مطلب ميتوانيد متن شعر ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد.


اما ابتدا بیوگرافی مختصری از همایون شجریان , پسر محمد رضا شجریان را بخوانید:

همایون شجریان (زادهٔ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴) خوانندهٔ موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است.


وی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای سرشار از موسیقی متولد شد. وی فرزندِ محمدرضا شجریان است و از کودکی علاقه به موسیقی و ریتم در او نمایان بود تا آن که با تشخیص پدر نزد ناصر فرهنگ‌فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتم که اساس موسیقی است پرداخت و چند سالی هم آموختن را نزد جمشید محبی ادامه داد. از سن ده‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور بصورت گوشی پرداخت.

او از سال ۱۳۷۰ به همراه محمدرضا شجریان و گروه آوا در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت. همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

اولین آلبوم همایون شجریان تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌است در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد. پس از آن در مهر ماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها که حاصل همکاری او با محمد جواد ضرابیان می‌باشد را به بازار عرضه کرد. در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ منتشر کرد. در سال ۱۳۹۰ او آلبوم شوق نامه و ای جان جان بی من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌ای است که حاصل ۴ سال تلاش گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.

ترانه «وطن» بر اساس شعری با همین نام از سیاوش کسرایی از کارهایی بود که همایون شجریان چندی قبل از خرداد ۸۸ منتشر کرد.


پرهام وخشور بازدید : 31563 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (1)

در اين پست از سايت old music آهنگ مدارا از شهرام شکوهی را آماده کرديم که در ادامه مطلب ميتوانيد متن آهنگ ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد اما ابتدا مختصر بیوگرافی ای از شهرام را بخوانید.




فعالیت های هنری شهرام شکوهی :
شکوهی موسیقی را از سال ۱۳۷۱ با کلاس آواز ایرانی شروع کرده به مدت ۳ سال آواز کار کرد. او هم به گیتار علاقه داشت و هم به آواز سنتی. در دوران دانشجویی در حدود سال ۱۳۸۰ عضو گروهی بود که کنسرت‌های دانشجویی را برگزار می‌کرد؛ ولی بنا به دلایلی از موسیقی کناره گرفته و تا مدت‌ها تقریباً موسیقی را فراموش کرد و معتقد بود نباید به موسیقی به چشم یک شغل نگاه کرد.
ورود وی به موسیقی حرفه‌ای در سال ۱۳۸۵ و با آهنگ «مدارا» اتفاق افتاد. این ورود کاملاً ناخواسته بود حتی در خانواده هم مخالف حضور وی در عرصهٔ موسیقی حرفه‌ای بودند. در این که سال قرار بود مراسم «خانهٔ فرهاد» برگزار شود، به پیشنهاد یکی از دوستانش شرکت کرد و برای آن مراسم قطعهٔ «مدارا» را در یک استودیوی خانگی کوچک و با کمترین امکانات ضبط کرد؛ اما آن برنامه لغو شد.

او که به مباحث مطرح‌شده در مسابقهٔ خوانندگی نکست پرشین استار شبکهٔ تی‌وی پرشیا ۱ انتقاد داشت از طریق ایمیل به مسؤولین برنامه اعتراض کرد و در پاسخ به او گفتند اگر اعتراضی دارید می‌توانید در برنامه حضور داشته و با داوران ستار رامین زمانی مریم حیدرزاده صحبت کنید. به این ترتیب او در نوروز سال ۱۳۸۸وارد مسابقه شده و همان قطعهٔ «مدارا» را اجرا کرد و در جواب داوران نقد و دلیل آورد. آن برنامه به‌شدت مورد توجه بینندگان‌اش قرار گرفت ولی وی از طرف داوران برنامه اجازهٔ حضور در فینال را به دست نیاورد.
حضور در مسابقهٔ نکست پرشین استار باعث شد نام شهرام شکوهی در بین مخاطبان موسیقی فارسی‌زبان شناخته شود؛ خواننده‌ای که با همان حضور، باعث شد قطعهٔ «مدارا» مورد توجه قرار گرفته و تهیه‌کنندگان مختلف داخل و خارج از ایران به منظور عقد قرارداد به سراغ وی بروند؛ اما او با مشورت با کسانی که تجربهٔ بیشتری در این وادی داشتند، بهترین مسیر را برای فعالیت، کار در داخل ایران دانست.

اولین آلبوم وی با نام «مدارا» در ۱۶ آبان سال ۱۳۹۰ همهٔ مجوزها را کسب کرده منتشر شد. این آلبوم ۱۰ قطعه داشت که شامل ۵ قطعه با سبک خاص وی و ۵ کار پاپ بود. میلاد ترابی و امیرحسین کاشانیان در این آلبوم با وی همکاری داشته‌اند. این آلبوم تحت امتیاز شرکت «هنر اول» بود و ناشر با توجه به شناخت نسبی مخاطبان موسیقی از شکوهی پیش‌بینی می‌کرد با استقبال مخاطبان موسیقی مواجه شود و به همین خاطر آلبوم را در تیراژ بالا وارد بازار موسیقی کشور کرد. با اینکه آلبوم «مدارا» در بدو ورود خود با حاشیه‌هایی همراه شد ولی حاشیه‌ها نتوانست جلوی فروش خوب این آلبوم را بگیرد و مسیری را که خود انتخاب کرده بود، بی‌سر و صدا طی کرد تا جایی که توانست به یکی از آلبوم‌های پرمخاطب تبدیل شود.



سبک :
سبک خوانندگی شهرام شکوهی با صدای موسیقی سنتی ایرانی است. وی که معتقد است به اندازهٔ کافی این صداها شنیده شده، بنابراین سعی کرد نوع استفاده از آن را تغییر داده و با موسیقی بر پایهٔ گیتار اسپانیش تلفیق کند.
چیزی که باعث شد وی چنین ایده بگیرد نکته‌ای بود که حاتم عسکری، استاد وی، به او گفت. به اعتقاد عسکری غیر از موسیقی ایرانی تنها موسیقی‌ای در دنیا که حالتی از تحریر دارد موسیقی اسپنیش است که آن‌ها با لالا تحریر ایجاد می‌کنند؛ و از آن‌جا که شهرام شکوهی به گیتار علاقه داشت سعی کرد تلفیقی از آواز ایرانی و موسیقی اسپنیش ایجاد کند.





پرهام وخشور بازدید : 26095 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (1)

در اين پست از سايت old music آهنگ مرد تنها از فرهاد مهراد را آماده کرديم.
اين آهنگ در فيلم رضا موتوري ساخته ي مسعود کيميايي براي اولين بار پخش شد و به شدت ميان مردم محبوب شد. ابتدا توضيحات کاملي راجع به اين ترانه را در زير بخوانيد و سپس در ادامه مطلب ميتوانيد متن آهنگ ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد.





مرد تنها: 


مرد تنها نام ترانه‌ای است با صدای فرهاد مهراد، شعر شهیار قنبری و آهنگ اسفندیار منفردزاده که در سال ۱۳۴۸ به عنوان بخشی از موسیقی متن فیلم رضا موتوری ساخته مسعود کیمیایی ضبط شد. «مرد تنها» یک سال بعد هم‌زمان با اکران این فیلم در قالب صفحه گرامافون منتشر گردید. این ترانه به نام «با صدای بی‌صدا» (مطلع ترانه) و «رضا موتوری» (نام فیلم) نیز شناخته می‌شود.




انتخاب فرهاد :


منفردزاده فرهاد را از گذشته می‌شناخت و اجرای او را قبلا در کافه کوچینی و ورزشگاه امجدیه با بلک کتز دیده بود. فرهاد پیش از خواندن ترانه مرد تنها تجربه ناموفقی در خواندن ترانه‌های فارسی داشت. ترانه اگه یه جو شانس داشتیم در فیلم بانوی زیبای من (به انگلیسی: My Fair Lady)‏ به پیشنهاد علی کسمایی مدیر دوبلاژ فیلم به فارسی ترجمه شد و با صدای فرهاد روی آهنگ اصلی فیلم خوانده شد. فرهاد که تا پیش از آن ترانه فارسی نخوانده بود از نتیجه کار رضایت نداشت. بنابراین این ترانه هرگز با فیلم پخش نشد. به جای اجرای فرهاد، ترانه فیلم با صدای یک خواننده روسی اکران شد. هر چند که بعدها اجرای فرهاد روی صفحه ۳۴ دور در صفحه‌فروشی‌ها به فروش رفت.

به گفته اسفندیار منفردزاده فرهاد قسم خورده بود که دیگر ترانه فارسی نخواند بنابراین راضی کردن او برای خواندن یک ترانه فارسی دیگر کار سختی بود. گفت‌وگو با فرهاد بر سر این ترانه مدتی به طول انجامید و با اصرار منفردزاده، فرهاد در نهایت موافقت کرد با یک شرط این ترانه را بخواند. منفردزاده تعهد کرد به شرطی این ترانه را روی فیلم خواهد گذاشت که فرهاد از نتیجه کار راضی باشد و در غیر این صورت ترانه ضبط‌شده را پاک کند.

مسعود کیمیایی کارگردان فیلم با اسفندیار منفردزاده هم‌عقیده بود و صدای گرفته و بغض‌آلود فرهاد را با فضای فیلم رضا موتوری مناسب می‌دید:
فرهاد تا آن موقع فارسی نمی‌خواند. در یک دانسینگی در سر خیابان فلسطین امروزی به نام کوچینی می‌خواند و فرنگی هم می‌خواند. مثل ری چارلز و مثل چند خواننده دیگر که در همین فضاها بودند. ولی اگر دقت می‌کردی می‌دیدی که پشت همه این‌ها، یک صدای مستقلی وجود دارد که حتی خودش هم زیاد به این صدای مستقل خودش اعتقاد نداشت. می‌ترسید فارسی بخواند. با اسفند به کوچینی رفتیم و فرهاد پسندیده شد و این همکاری شکل گرفت.

ضبط استودیویی «مرد تنها» با صدای فرهاد در استودیو طنین تهران به‌طور زنده انجام گرفت. آهنگ ترانه از پیش ضبط نشده بود و هم‌زمان با خواندن فرهاد، نوازنده‌ها در استودیو می‌نواختند. پس از ضبط، منفردزاده از فرهاد می‌خواهد که کمی منتظر بماند تا از کار کپی بگیرد و به او بدهد تا گوش کند. اما فرهاد از نتیجه کار راضی بود و همان جا قبول می‌کند که ترانه در فیلم استفاده شود.




توضیحات ترانه :


«مرد تنها» حس غربت و تنهایی را به خوبی به شنونده القا می‌کند. در بیشتر اجراهای فرهاد مهراد این حس غم که گویا حنجره‌اش نمونهٔ کاملی برای ابراز تلخی‌ها، خشونت، صلابت، سختی‌هاست، به چشم می‌خورد. این سبک از خواندن، که فرهاد خود ابداع‌کنندهٔ آن در ایران بود و فریدون فروغی پس از وی توانست در قالبی دیگر آن را ارائه کند، بسیار شگرف و تازه می‌نمود. دههٔ ۴۰ و ۵۰ را فصلی نو در این سبک کوبنده می‌توان دانست. ترانهٔ زیبا و غیر متعارف «مرد تنها» و ارکستر نه چندان بزرگ آن موقع اسفندیار منفردزاده، انقلابی در نوع خود بود. به گونه‌ای که منفردزاده راهی را که فرهاد در خوانندگی طی کرد، پس از آن در حیطهٔ آهنگسازی گذراند و از موسیقی کوچه‌بازاری و نوازندگی در کافه‌های شهر به موزیکی کاملاً نخبه‌گرا دست یافت.

در فیلم نیز صدای پر از خشم و خش فرهاد بر روی صحنهٔ موتورسواری «رضا» (بهروز وثوقی) در خیابان‌های زمستانی، حس خاصی را به تماشگر می‌داد. یا در سکانس تیمارستان، ریشخند طعنه‌آمیز یکی و خواندن دیگری و گفت‌وگوی رضا با مادرش و پایانی متفاوت از فیلم‌های فارسی وقت و بی‌فرجامی رابطه رضا و فرنگیس، همه و همه شکلی بدیع داشت.

ترانه‌ی «مردتنها» هم‌زمان با اکران فیلم، بر روی صفحات موسیقی راهی بازار شد و آنچنان پرطرفدار شد که فرهاد به سرعت، مبدل به ستاره‌ای محبوب شد. موسیقی متن فیلم رضا موتوری - که ترانه مرد تنها جزیی از آن بود - جایزهٔ بهترین موسیقی متن فیلم را در دوره سوم «جشنواره فیلم سپاس» سال ۵۰ از آن خود کرد. اسفندیار منفردزاده گفته است که آهنگسازی «رضا موتوری» یکی از موفق‌ترین کارهای وی بوده‌است.

«مرد تنها» شروع همکاری مثلث اسفندیار منفردزاده، شهیار قنبری و فرهاد مهراد بود. شاید این جرقه‌ای بود تا فرهاد بتواند نهضت روشنفکری در عرصهٔ موسیقی دههٔ بعدی (۵۰) را پایه گذار شود. هر چند با مشکلاتی که پس از انقلاب برای ادامهٔ راه او ایجاد شد، نتوانست سبک‌اش را با فراق بال و آنگونه که شایسته‌اش بود به پایان برد و حتی می‌توان این تفاوت را در دو اجرای متفاوت «مرد تنها» (قبل و بعد از انقلاب) به گونه‌ای بارز دید. ریتم کش‌دار، همراه با زوزه‌ای در پایان ترانه که به فیلم رضا موتوری شکلی خاص داد، مبدل به اجرای ضرب آمیز همین آهنگ در آلبوم «خواب در بیداری» شد و اینها می‌توانست حاصل سرخوردگی از ممنوعیت خواندن در ابتدای انقلاب و یا سردرگمی و به اعتقاد برخی فسردگی و فرسودگی مهراد باشد.




پرهام وخشور بازدید : 10286 جمعه 18 مرداد 1392 نظرات (1)

در این پست از سایت old music آهنگ وقتی که بچه بودم از فرهاد مهراد را آماده کردیم که در ادامه مطلب میتوانید متن آهنگ ، عکسی از خواننده و فایل mp3 آن را در یک فایل زیپ دانلود کنید.


فرهاد مِهراد (۲۹ دی ۱۳۲۲ در تهران - ۹ شهریور ۱۳۸۱ در پاریس) معروف به فرهاد؛ خواننده، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ پاپ راک اهل ایران بود.
فرهاد از خوانندگان راک ایرانی بود و نخستین آلبوم راک اند رول ایران را منتشر کرد.
او به عنوان یکی از سیاسی‌ترین خوانندگان ایران شناخته می‌شود. فرهاد در اوایل دهه ۱۳۵۰ شعرهایی با مضامین سیاسی می‌خواند و مدتی زندانی سیاسی بود. فرهاد بعداً از انقلابیون شد و در زمستان ۱۳۵۷ ترانه انقلابی «وحدت» را خواند، اما پس از انقلاب تا سال ۱۳۷۲ از ادامه کار منع شد.

آنچه فرهاد را از دیگر همدوره‎هایش متمایز می‎کند، ترانه‎های پوچ‌گرا و فرهنگ خیابانی است که در موسیقی او متبلور شده‎است. این عناصر در ترانه مشهور «کودکانه» بیش از پیش نمود دارد.
از دیگر ترانه‌های مشهور او می‌توان به «جمعه»، «گنجشکک اشی‌مشی»، «شبانه»، «هفته خاکستری» و «مرد تنها» اشاره کرد. فرهاد آهنگ‎هایی نیز به زبان‎های غیرفارسی دارد.




تعداد صفحات : 27

درباره ما
دانلود آهنگ های قدیمی قبل از انقلاب ، دانلود آهنگ با کیفیت 128 ، دانلود موزیکخالی با کیفیت 320 ، دانلود آهنگ جدید خواننده داخل ایران ، دانلود آهنگ قدیمی مجاز با کیفیت برای ماشین ، دانلود آهنگ کم حجم و با کیفیت خارجی ، بزرگترین سایت دانلود آهنگ قدیمی ایرانی ، دانلود آهنگ های ام پی تری با کیفیت ، مرجع دانلود آهنگ های mp3 مجاز ،
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دختری یا پسر؟ (1392/07/19)
    آهنگ های کدام رنج زمانی را بیشتر دوست دارید؟ ( 92/06/19 )
    کدام سبک موسیقی را بیشتر میپسندید؟ ( 92/06/19 )
    ساز مورد علاقه شما چیست؟ ( 92/06/19 )
    بهترین ترانه سرا ایرانی به نظر شما کیست؟ (1392/10/05)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 135
  • کل نظرات : 235
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 447
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 134
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 332
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 874
  • بازدید ماه : 3,829
  • بازدید سال : 76,632
  • بازدید کلی : 5,115,297