loading...
RFFPDSW
منو
آخرین ارسال های انجمن
پرهام وخشور بازدید : 24228 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

در اين پست از سايت old music آهنگ صبحت بخیر عزیزم از معین را آماده کرديم که در ادامه مطلب ميتوانيد متن آهنگ ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد.


آهنگ صبحت بخیر عزیزم در آلبومی به همین نام قرار دارد. این آلبوم از 8 قطعه تشکیل شده است که کار آهنگسازی دو قطعه از آنها را نیز خود معین انجام داده.

پرهام وخشور بازدید : 36776 جمعه 13 دی 1392 نظرات (2)

در اين پست از سايت old music آهنگ قرارمون یادت نره از منصور را آماده کرديم که در ادامه مطلب ميتوانيد متن آهنگ ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد.


این آهنگ یکی از نوستالژیک ترین آهنگ ها در بین کسانی ست که اوایل دهه 80 در سن نوجوانی یا جوانی بوده اند.

آهنگ قرارمون یادت نره با آهنگسازی و اجرای بی نظیر منصور و شعر فوق العاده بابک روزبه بدون شک یکی از نقاط عطف تاریخ موسیقی ایران بوده. البته نه تنها این آهنگ بلکه کل این آلبوم منصور را میتوان جزئ نقطه عطف قرار داد زیرا این آهنگ در آلبوم دیوونه قرار داشت ...


کاور آلبوم دیوونه



علاوه بر آهنگ و اجرای زیبای منصور دو دلیل دیگر هم برای ماندگاری این آهنگ میتوان آورد. اول شعر زیبای این آهنگ از بابک روزه که بیت های بینظیری دارد نظیر:

قرارمون کنار گل که سر به زیر عطر توست ...

تو چین چین دامنی که هزار تا بغضو میشه شست ...


و همینطور ویدئوی زیبای این اثر به کرگردانی کوجی زادوری که یکی از معروف ترین کارگردان های موزیک ویدئوهای ایرانی است. البته نکته جالب اینجاست که در قسمتی از این ویدئو خود کوجی زادوری هم جلوی دوربین قرار گرفته! در اوایل ویدئو و آنجایی که منصور و یک مرد دیگر در کافه ای قدیمی به سبک لس آنجلسی نشسته اند، همان مرد کنار منصور کوجی زادوری کارگردان موزیک ویدئو است!



پرهام وخشور بازدید : 14723 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (1)

در اين پست از سايت old music آهنگ نقاب از سیاوش قمیشی را آماده کرديم که در ادامه مطلب ميتوانيد متن آهنگ ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد.


بدون شک یکی از دلایل ماندگاری آهنگ نقاب شعر زیبای آن بوده که توسط یغما گلرویی سروده شده است. حاصل های همکاری یغما گلرویی و سیاوش قمیشی همیشه آهنگهای خوبی از آب درآمده که از جمله ی آنها میتوان به: بی سرزمین تر از باد ، تصور کن ، نقاب و ... نام برد.


پرهام وخشور بازدید : 100523 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (5)

در اين پست از سايت old music آهنگ یاور همیشه مومن از داریوش اقبالی را آماده کرديم که در ادامه مطلب ميتوانيد متن آهنگ ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد.


بدون شک اين آهنگ از ماندگارهاي تاريخ موسيقي ايران است و براي همين هم تعبيرهايي زيادي از اين آهنگ و داستان آن شده است. و ما اينجا سه تعبير از اين آهنگ را براي شما ميآوريم:


تعبیر اول :

يک پسر و يک دختر بودند که عاشقانه يک ديگر را دوست داشتند و عشقشون بينظير بود و قصد ازدواج داشتند تا اينکه مشکلي براي خانواده دختره ايجاد شد و تصميم گرفتند از اون شهر برن با قطار و دختره هم مجبور شده بود تا اون پسرو ترک کنه.تا اينکه روز رفتنشون فرا رسيد و اون پسر هم به زيارت عشقش امده بود و نامه اي با خود به همراه داشت که تحويل دختره بده.وقت رفتن شد و پسر نامه رو به دختر داد و قطار بوقي زد و به راه افتاد پس از چند ثانيه قطار ترمزي کرد و ايستاد و همه مونده بودن چي شده و چه اتفاقي افتاده تا اينکه همه پياده شدن و ديدند که پسري خودشو جلوي قطار انداخته و خود کشي کرده به خاطر دختره. مدتي گذشت و دختر اين نامه را به داريوش داد و اين داستان رو براي داريوش تعريف کرد و داريوش هم اين ترانه رو براي ان دو جوان خوند.و اگه دقت کرده باشيد اخر ترانه ياور هميشه مومن صداي بوق قطار مياد.



تعبير دوم :

يه دختر و پسري(فرهاد و ميترا) عاشق همديگر بودند.يه روز فرهاد مجبور ميشه براي ادامه تحصيل به خارج از کشور سفر کنه.به ميترا ميگه منتظرم بمونه برميگردم و سفر ميکنه به اروپا.در اونجا با پسري ايراني(علي) دوست و همکلاس ميشه زمان برگشت به دوستش ادرس ميترا رو ميده و ميگه بهش بگو يه ماه ديگه برميگردم دوست او برميگرده و به پيش دختره ميره ولي در کمال نامردي به اون ميگه که فرهاد با يه خارجي عروسي کرده و ديگه بر نمي گرده ميترا هم ناراحت ميشه و.... علي به او پيشنهاد ازدواج ميده و دختر هم که حال روحي خوشي نداشته قبول ميکنه.پسره (فرهاد) از اروپا بر ميگرده و پرس و جو کنان ميفهمه که دختر با همون دوستش عروسي کرده.دختره و پسره (علي وميترا) بعد از ازدواج با قطار قصد رفتن به ماه عسل دارن.پسره(فرهاد) ميفهمه به راه اهن ميره و يک نامه در اتاق (کوپه) انها ميندازه.و خودش رو به زير قطار پرت ميکنه.دختره نامه رو که باز ميکنه شعر ياور هميشه رو ميبينه.اگر دقت کرده باشيد اخر اهنگ ياور هميشه مومن صداي سوت قطار مياد .......



تعبير سوم :

يه دختري عاشق داريوش بوده و از اونطرف دوست داريوش (که اسمش ياور بود) عاشق همين دختره اي بود که عاشق داريوش بود و براي اينکه نميخواست مزاحم اونا بشه خودشو ميندازه زير قطار و خودکشي ميکنه. و داريوش هم اين آهنگ را براي دوستش ياور ميخونه ...





و اما واقعيت ماجرا از زبان خود داريوش :

این شعر توسط ایرج جنتی عطایی در زندان گفته شده و من این اجازه رو به شنونده هام میدم که خودشون اونجوری که دوست دارن برداشت کنن.یکی برای مادرش.پدرش و یا دوست دختر یا دوست پسرش و ... هرکی هرجوری که دوست داره ولی اصل این شعر حالت عرفانی داشته که ایرج جنتی عطایی در تنهایی زندان سروده


پرهام وخشور بازدید : 19683 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

در اين پست از سايت old music آهنگ یار دبستان من از فریدون فروغی را آماده کرديم که در ادامه مطلب ميتوانيد متن آهنگ ، عکسي از خواننده و فايل mp3 آن را در يک فايل زيپ دانلود کنيد.



یار دبستانی من، در سال 1358 متولد شد. ترانه سرا و آهنگساز این ترانه سرود « منصور تهرانی » بود. او این ترانه را برای فیلم «از فریاد تا ترور» سروده بود که خودش نویسنده و کارگردانش هم بود و از «فریدون فروغی» خواسته بود که آن را با صدای گرم خود اجرا کند. فریدون فروغی هم آن را اجرا کرد و در تیتراژ فیلم نیز نام او به عنوان اجرا کننده آواز ثبت شد و دکلمه ای از این ترانه هم با صدای فریدون فروغی در یکی از صحنه های فیلم اجرا شد. در همان سال‌ها فریدون فروغی این ترانه را به همراه یازده ترانه دیگر با صدای خودش در آلبومی با نام «فتنهٔ چکمه پوش» به صورت زیرزمینی منتشر کرد. منصور تهرانی در یکی از گفت و گوهایش در این مورد تاکید کرده است: «شعر و ترانه یار دبستانی در سال 1358 برای فیلم فریاد تا ترور که نام اولیه آن یار دبستانی بود، از ساخته‌های خود بنده و با صدای زنده یاد فریدون فروغی خوانده شد». جمشید جم، هم در سال ۱۳۶۱ ترانه یار دبستانی را در آلبومی به همین نام و با تنظیم محمد شمس به بازار روانه کرد. بعدها جمشید جم در گفت و گوهایی با روزنامه ها سرگذشت این ترانه را به رویداد 16 آذر سال 32 پیوند زد و گفت که « یار دبستانى ما ابتدا از سال ۱۳۳۲ آغاز شد و سه یار دبستانى در ۱۶ آذر شهید شدند ». جمشید جم در گفت وگویی دیگر، پیام اصلی این ترانه را «ظلم ستیزی، استکبار و استثمار ستیزی و مبارزه با ‏دیکتاتورهای بزرگ جهان» می‌داند.


از سوی دیگر، منصور تهرانی ترانه سرا و آهنگساز این ترانه سرود و کارگردان فیلم «از فریاد تا ترور» در گفت و گویش با رادیو فردا بدون اشاره به 16 آذر سال 32 ، به شرایط خاص دوران پس از انقلاب و تاثیر آن بر ساخت این اثر اشاره کرد و گفت: « ... مقدار کمی از انقلاب گذشته بود و شاید مقداری ناامیدی و خشم در این ترانه هست» .

اما برخلاف بسیاری از ترانه‌ها که با گذر زمان فراموش می شوند، ترانه سرود یار دبستانی نه تنها فراموش نشد بلکه هرسال بیش از سال پیش در میان مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان شناخته تر شد و همچون زبان حال آن ها، در بیشتر جمع های انتقادی و اعتراضی دانشجویان به نشانه همبستگی جنبش دانشجویی به صورت گروهی و با صدای بلند خوانده شد و پس از سرود ملی « ای ایران » به یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین سرودهای حماسی و ملی تبدیل شد. منصور تهرانی درباره استقبال دانشجویان از این ترانه سرود می گوید : « صاحب اصلی این ترانه دانشجویان عزیز هستند که وقتی برای اولین بار در سال 1375 دست جمعی در پارک لاله این ترانه را فریاد کردند برای من افتخاری بود »

محبوبیت این ترانه سرود باعث شد که رسانه های دولتی طی سال های پس از انقلاب در مناسبت های خاص از آن بهره برداری کنند و حتا در زمان جنگ تحمیلی در سال 1367 برای اولین بار سرودی با عنوان « یاور تخریب چی من » بر بنیان ملودی « یار دبستانی من» اما با شعری ‏متفاوت خوانده شد. ترانه سرود ماندگار « یار دبستانی من » تاکنون با صدای خوانندگان مختلفی اجرا شده است.پس از فریدون فروغی و جمشید جم، در سال 1382خواننده دیگری به نام « خشایار اعتمادی » نسخه ناموفقی از آن را برای تیتراژ پایانی و یکی از صحنه های فیلم سینمایی « کُما » به کارگردانی « آرش معیریان » به اجرا در آورد که به همراه تصاویری نامرتبط با محتوای ترانه پخش شد.

ولی یکی از بهترین اجراهایی که از این ترانه سرود در دست است، اجرایی با صدای خود سراینده و آهنگساز آن یعنی «منصور تهرانی» در سال 1387 و در آلبوم «ترانه سرا» است که « عبدالله یگانه کار تنظیم آن را برعهده گرفته و نوازندگی پن فلوت آن را نیز خوان کارلوس (فلوتیست بولیویایی) به صورت افتخاری در سپاس و احترام به دانشجویان ایران برعهده داشته است. البته پیش از آن و در سال 1382 نسخه ای با تصویر و صدای منصور تهرانی در ویدئو کلیپی به نام «یار دبستانی من» و در پشتیبانی از جنبش های دانشجویان اجرا شد که می تواند به خوبی روایت‌گر انگیزه های منصور تهرانی از سرودن و ساختن این اثر ماندگار باشد.

اما سرگذشت یار دبستانی به همین جا ختم نمی شود؛ چون پای آهنگ یار دبستانی به رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری نیز کشیده شد. یک بار در سال 1384 و در جریان مبارزات انتخاباتی، آهنگ این ترانه با شعری متفاوت و در ستایش از محمود احمدی نژاد توسط فردی که خود را دبیر آموزش و پرورش معرفی می کرد به نام « سید علی میرکاظمی » ساخته شد و 8 نفر از نوجوان مسجد بعثت افسریه در تهران آن را اجرا کردند و محمود احمدی نژاد را فردی «عاشق خدمت و جهاد ، ریشه کن فقر و فساد ، موافق علم و سواد » خواندند. این سرود با واکنش های متفاوتی رو به رو شد و حتا پس از انتخابات چند بار از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی همچون « جام جم » پخش شد که با انتقاد برخی اشخاص و احزاب مواجه شد. به همین خاطر علی میر کاظمی قسمت هایی از شعر قبلی را تغییر داد و سرود دومی ساخت که برای اولین بار در روز دهم تیرماه در برابر احمدی نژاد به اجرا در آمد.

اما بار دیگر در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم و رویدادهای تیرماه سال 88 ، نسخه ای متفاوت از سرود یار دبستانی با صدای خانم نوشین (خواننده راک مقیم آلمان) منتشر شد و البته دو سال پیشتر از آن فرامرز آصف هم با الهام از یار دبستانی، تک ترانه ای را به همین نام اما با شعری کاملا متفاوت اجرا کرده بود که ویدئو کلیپ آن نیز با تصاویری از اعتراض های مردمی تیرماه 88 به همین مناسبت تهیه و پخش شد. یکی دیگر از اجراهای این سرود توسط گروهی چهارنفره با نام های « تفرشی ، مسیحا ، خاندان ، لهراسبی » به صورت ترکیبی با سرود ای ایران و سرود خلبانان انجام شد. همچنین اجرایی از آن به صورت همخوانی نیز در دسترس است.

به این ترتیب ترانه سرود « یار دستانی من » سرگذشت پرحادثه ای را پشت سر گذاشته است و در گذر ۳۰ سال تاریخ پر التهاب ایران به عنوان یکی از محبوب ترین سرودهای حماسی در آمده و از پرده سینما تا دانشگاه ها و خیابان های ایران در میان چند نسل از جوانان آزادی خواه ایرانی شورآفریده است و به نظر می رسد که در سال های آینده نیز نسل های دیگری از هنرمندان ایرانی باز این ترانه ماندگار را از خیابان ها به پرده سینما ها و روی صحنه موسیقی ایران بکشانند و اجراهای متفاوت دیگری از این ترانه سرود را برای دوستدارانش به ارمغان آورند.



تعداد صفحات : 27

درباره ما
دانلود آهنگ های قدیمی قبل از انقلاب ، دانلود آهنگ با کیفیت 128 ، دانلود موزیکخالی با کیفیت 320 ، دانلود آهنگ جدید خواننده داخل ایران ، دانلود آهنگ قدیمی مجاز با کیفیت برای ماشین ، دانلود آهنگ کم حجم و با کیفیت خارجی ، بزرگترین سایت دانلود آهنگ قدیمی ایرانی ، دانلود آهنگ های ام پی تری با کیفیت ، مرجع دانلود آهنگ های mp3 مجاز ،
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دختری یا پسر؟ (1392/07/19)
    آهنگ های کدام رنج زمانی را بیشتر دوست دارید؟ ( 92/06/19 )
    کدام سبک موسیقی را بیشتر میپسندید؟ ( 92/06/19 )
    ساز مورد علاقه شما چیست؟ ( 92/06/19 )
    بهترین ترانه سرا ایرانی به نظر شما کیست؟ (1392/10/05)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 135
  • کل نظرات : 235
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 447
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 247
  • باردید دیروز : 284
  • گوگل امروز : 13
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,859
  • بازدید ماه : 9,093
  • بازدید سال : 81,896
  • بازدید کلی : 5,120,561